Datum:

June 1, 2022

-
Autor:

OHAdmin

Vybíráme název společnosti

Správná volba názvu firmy je jedním z prioritních kroků při založení společnosti. Špatně vybraný název může zmařit perfektní podnikatelský plán a naopak, skvěle vybrané pojmenování může pomoci i průměrnému projektu. Jak tedy vybrat název firmy?

Co je pro začátek užitečné

  • zjistit, kdo jsou naši přímí i nepřímí konkurenti a jak se jmenují,
  • vytvořit seznam slov, která se ke společnosti nějakým způsobem vztahují – zde nám může pomoci skupinový brainstorming, protože čím víc hlav, tím víc nápadů. Vezměte slova, která souvisejí s vaší firmou, a vzájemně je spojujte, zkracujte, přidávejte předpony, přípony, vynechávejte písmenka atd.

Pár triků a tipů

Využijte několik jednoduchých triků, jak vymyslet název pro firmu:Zkratka – může jít například o iniciály zakladatelů (C&A) či počáteční písmena víceslovného názvu (ČSOB).  

Akronym – je spojení počátečních slabik několika slov, například Alza (zakladatel Aleš Zavoral), FedEx (Federal Express) nebo Čedok (Československá cestovní a dopravní kancelář).

Metafora – představuje přenesené pojmenování na základě nějaké vnější podobnosti. Například Amazon byl pojmenován po nejdelší řece Amazonce, neboť se měl stát největším e-shopem světa.

Anagram – přeházení písmen určitého slova. Kupříkladu název firmy Kobo, která vyrábí elektronické čtečky, je anagramem slova Book.

Jména zakladatelů – například Gant, Knihy Dobrovský, Hermès, Heineken a spousta dalších. Dalším způsobem je překlad jakéhokoliv slova do cizího jazyka. Například název firmy Audi vznikl latinským překladem příjmení jejího zakladatele.

Novotvar – může být zkratka, akronym, anagram i zcela smyšlené slovo. Např. Notino – tuto značku si zákazníci s Parfum.cz, Parfemy.cz nebo Xparfemy.cz rozhodně nespletou. Výhodou je snadnější registrace ochranné známky a zvyšuje se i šance volné internetové domény.

Co mít na paměti

Firemní název by měl být:

  • nezaměnitelný není žádoucí, aby si zákaznici vaši firmu pletli s jinou firmou,
  • snadno vyslovitelný je nutné, aby lidé věděli, jak se název firmy čte, jinak ho nebudou chtít vyslovovat,
  • zapamatovatelný lépe se pamatují názvy krátké (ideální délka názvu je 5 až 10 písmen) a jednoduché, tedy bez číslic apod.

Je třeba také myslet na registraci ochranné známky a na dostupnost domény, jelikož většina existujících firem podniká na internetu a chtějí být v online světě vidět.

TIP: V případě, že nově vznikající firma potřebuje založit také sídlo, Office House poskytuje pronájem sídla v 7 městech ČR a na Slovensku. 

Druhý TIP: V případě, že se rozhodnete založit společnost s OFFICE HOUSEM, tak Vám zdarma ověříme dostupnost Vašeho požadované názvu